Vlastníte úspěšnou prodejnu V České republice a uvažujete nad rozšířením působení i na cizí trhy? Patříte mezi ty odvážnější a plánujete otevřít svou první prodejnu přímo za hranicemi domácího trhu? Pokud ano, inspirujte se našimi radami ke správnému postupu při tomto procesu.
Mnoho podnikatelů má často až příliš velký strach z představy otevření prodejny nebo pobočky vlastní společnosti v zahraničí, přičemž to nemusí být tak děsivé, jak se to na první pohled jeví.
Základním kamenem je na prvním místě dostatečná motivace a následně výběr té nejvíce vyhovující lokality. V případě, že disponujete dostatečným množstvím financí, můžete uvažovat i nad koupí prostorů na podnikání, což se může v konečném důsledku jevit jako dobrá investice.
Po výběru vhodných prostor byste měli pomalu začít uvažovat nad otázkou, kterou je vybavení prodejny.
Určitě však nezačínejte dříve, než si budete jisti, že budete schopni vyřídit všechna potřebná povolení od registrace společnosti na příslušných úřadech přes vyřešenou kontrolu prodejny hygienou až po vyřízení otevírací doby, a zejména vyřešení otázky daňových povinností doma i v zahraničí.
Po vyřízení všech dokumentů a podkladů se můžete pustit do kreativnější části procesu, kterým je samotné vybavení prodejny.
Otázka vybavení obchodů se často neprávem bagatelizuje. Pokud neplánujete věnovat se jen prodeji jednoho druhu zboží v malém množství, tak vězte, že kvalitní zařízení prodejny vyžaduje dostatek plánování a kreativity, zejména pokud nedisponujete neomezeným prostorem.
Na co myslet:
- legislativní procesy
- výběr lokality
- koupě či pronájem prodejny
- rozložení prodejny a vybavení obchodu
Rozložení vaší prodejny má obrovský potenciál na ovlivňování nákupního chování vašich budoucích zákazníků. Proto pokud si na tento proces netroufáte, zkuste si nechat poradit od odborníků na slovo vzatých.
V současnosti najdete spoustu firem s dostatečnými zkušenostmi, které vás budou umět odborně provést celým procesem vybavení vaší prodejny od prvotních plánů přes výrobu vhodných komponentů až po finální realizaci přesně podle vašich představ.
V tomto procesu hlavně myslete na tři hlavní pravidla platná při vybavení obchodů. Vaše zařízení by mělo být jednoduché, nenáročné na péči a flexibilní pro případ rozšiřování, úprav nebo přemisťování vašich prostor.